کسب درآمد با راه اندازی خط تولید تزریق پلاستیک | چه مقدار سرمایه برای راه اندازی تزریق پلاستیک لازم است؟

تزریق پلاستیک

آن گروه از افرادی که به دنبال راه‌اندازی کسب و کار هستند و جست‌وجوی فعال برای یافتن ایده مناسب را دنبال می‌کنند، به سرعت به ایده تولید محصولات پلاستیکی به کمک تزریق پلاستیک می‌رسند! این امر دو دلیل اساسی دارد:

  • اولاً، به دلیل وجود منابع نفت غنی و گسترش صنایع پتروشیمی، کشور ما در این زمینه دارای مزیت نسبی است.
  • و دوماً، اینکه با داشتن این مواد اولیه و تجهیزات مربوطه، می‌توان محصولات بسیار متنوعی را تولید کرد؛ از سبد میوه و ظروف پلاستیکی خانگی، گرفته تا لباس‌ها، صندلی‌ها و قطعات لوازم خودرو.

این تنوع باعث پدید آمدن تعداد زیادی از ایده‌های جذاب و منحصر به فرد برای کارآفرینان می‌شود.

از کدام نقطه باید شروع کرد؟

تزریق پلاستیکبرای راه‌اندازی کسب و کار و سرمایه‌گذاری در حوزه تولید لوازم پلاستیکی، ضرورت دارد که پیش‌نیازها را فراهم کنید و یک خط تولید ایجاد کنید که شامل مراحل زیر می‌شود: | آغاز فرآیند به سادگی امکان‌پذیر است |

خرید یا اجاره یک فضای به وسعت 1000 متر مربع

  • تهیه دستگاه تزریق پلاستیک
  • سفارش طراحی قالب تزریق پلاستیک و تهیه مواد اولیه (همچنین برای مشخص کردن اصولی مواد اولیه، نیاز به داشتن دانش کافی است)
  • بازاریابی و فروش محصول

باید بدانید که بخش مشکل کار، در زمینه بازاریابی و فروش محصولات است. موفقیت در فروش به طور مستقیم به کیفیت محصولی که برای تولید انتخاب می‌کنید، وابسته است.

بیشتر بخوانید : آشنایی با نحوه کار با دستگاه تزریق پلاستیک

درباره فرآیند تولید؛ زمین، دستگاه و قالب

تزریق پلاستیک

پلی اتیلن به صورت گرانول از مخزن مخروطی بالا وارد سیلندر می‌شود. بدنه سیلندر با استفاده از گرمکن‌های قوی گرم می‌شود و گرانول را به حالت ذوب درآورده و سپس حرکت دورانی سیلندر و شکل مارپیچی داخل آن (شبیه به چرخ گوشت) گرانول مایع شده را به داخل قالب هدایت می‌کند. پس از اتمام این مرحله، تزریق مواد به قالب متوقف شده و سیستم سرمایش، مواد درون قالب را سرد می‌کند. در مرحله آخر، قالب (که از دو قسمت تشکیل شده است) باز می‌شود و محصول تولیدی به بیرون پرتاب می‌شود. پس از این مرحله، فرآیند مذکور دوباره تکرار می‌شود. اگر قدرت خنک‌کنندگی دستگاه بیشتر باشد، سرعت تولید نیز افزایش می‌یابد. دستگاه تزریق پلاستیک را می‌توانید از شرکت‌های داخلی تولیدکننده یا واردکننده تهیه کنید. همچنین، می‌توانید سفارش قالب خود را به شرکت‌های طراح قالب دهید.

سرمایه و مهارت لازم برای شروع کسب و کار چه اندازه‌ای دارد؟

یکی از مهم‌ترین معیارها برای آغاز هر کسب و کاری، تخمین سرمایه مورد نیاز است. سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب و کار تولید لوازم پلاستیکی نیز به عوامل مختلفی وابسته است. یکی از هزینه‌های اصلی در این حوزه، مربوط به خرید دستگاه تزریق پلاستیک است.

در ادامه، به برخی از عواملی که ممکن است بر قیمت دستگاه مورد نظر شما تأثیر بگذارد، اشاره می‌شود:

ابعاد قالب انتخابی شما می‌تواند قیمت دستگاه را تغییر دهد؛ به عنوان مثال، اگر قصد تولید یک قطعه اسباب‌بازی یا سبد سبزی آشپزخانه را دارید، فضای قالب کمتر از 30 سانتیمتر کافی است. اما اگر بخواهید سبد بزرگ میوه تولید کنید، نیاز به فضای قالب بیشتری خواهید داشت.

میزان سرمایش دستگاه می‌تواند بر سرعت تولید آن تأثیر بگذارد. در هنگام خرید و برنامه‌ریزی تولید، این مسأله را در نظر بگیرید.

هزینه‌های جاری مانند قیمت آب (برای سرمایش) و برق برای دستگاه، می‌تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد. باید به یاد داشته باشید که انتخاب دستگاه مناسب می‌تواند به کاهش این هزینه‌ها کمک کند.

محاسبه هزینه‌های مرتبط با انجام کار تزریق

تزریق پلاستیکبرای محاسبه هزینه‌های تزریق پلاستیک، فاکتورهای زیادی وجود دارد. این فاکتورها شامل در نظر گرفتن هزینه مواد اولیه، هزینه ماشین‌کاری و مدت زمانی است که باید صرف عملیات ساخت شود. اصطلاح ماشین‌کاری به هزینه‌ای اشاره دارد که برای ساخت قالب مصرف می‌شود، زیرا هر قالب برای تولید اجسام خاص با ابعاد و اشکال مختلفی طراحی می‌شود. هزینه تولید قالب با تعداد قطعات مورد نظر رابطه عکس دارد.

با توجه به موارد گفته شده، می‌توان یک فرمول به شکل زیر ارائه داد:

هزینه نهایی تزریق پلاستیک = هزینه مواد اولیه (نوع و حجم مصرفی مواد) + هزینه ساخت قالب + هزینه زمان اختصاص داده شده به کار با توجه به نیروی انسانی یا ماشینی

درآمد ماهیانه حاصل از تزریق پلاستیک

با توجه به اینکه تزریق پلاستیک به عنوان یک صنعت نوپا شناخته می‌شود و در روش‌های نوین آن کمترین آسیب به محیط زیست وارد می‌کند، بازار کار این حوزه به صورت روز به روز در حال رشد است. در حال حاضر، با پیشرفت دستگاه‌ها و گسترش این صنعت، درآمد حاصل از تزریق پلاستیک روزانه به بیش از 10 میلیون تومان ارتقا یافته است و در یک ماه، این درآمد ممکن است به میزانی بین 250 الی 300 میلیون تومان برسد. البته برای انجام این کار، نیاز به نیروی متخصص، دستگاه‌های پیشرفته، خرید مواد اولیه با هزینه‌های بالا و استراتژی بازاریابی فروش وجود دارد.

خلاصه‌ای در مورد اجزا و عملکرد دستگاه تزریق

تا کنون درباره مسائل مختلف مرتبط با فرایند تزریق پلاستیک صحبت شده است. اما همه این فرآیندها در واقعیت به‌کارگیری یک دستگاه تزریق پلاستیک بستگی دارند. به عبارت دیگر، اصول و مبانی تمامی این مراحل مرتبط با یک دستگاه مختص این کار است.

دستگاه تزریق پلاستیک از دو بخش اساسی تزریق و قالب‌گیری تشکیل شده است. هرکدام از این دو بخش خود از چندین جزء تشکیل شده‌اند. اجزاء اصلی بخش تزریق شامل مارپیچ، نازل، بخش ورودی مواد اولیه، حرارت دهی و گرم کردن مواد اولیه هستند.

قسمت قالب‌گیری نیز بخشی است که در آن مواد اولیه شکل نهایی را می‌پذیرند و سپس طبق شرایط خاص خنک می‌شوند و از قالب خارج می‌شوند. این دستگاه در حالت کلی، دارای برخی اجزاء حساس است که باید طبق اصول و شرایط خاص عمل کنند.

برای مثال، تنظیم دما برای گرم کردن، ذوب کردن پلاستیک، و سپس ریتم سرد شدن آن باید با دقت بسیار توسط تنظیمات دقیق دستگاه انجام شود. بنابراین، در واقع، دستگاه تزریق پلاستیک اساساً برای انجام تزریق و ایجاد یک قطعه نهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از دست ندهید : قیف مواد در دستگاه تزریق پلاستیک چیست و چه وظیفه ای دارد

چگونه تصمیم بگیرم که چه محصولاتی تولید کنم؟

تزریق پلاستیک

عملیات تولید، با تمام جزئیاتی که در اجرا دارد، اغلب پیچیده به نظر نمی‌رسد و یادگیری مهارت کار با دستگاه نیز به نسبت ساده است. بسیاری فکر می‌کنند که با تهیه وام، خرید دستگاه و ایجاد کارگاه، کلیه مسائل حل شده است. اما افراد با تجربه می‌دانند که شاید کمتر از 20 درصد این کار است؛ به همین دلیل، برنامه‌ریزی، بازاریابی و فروش امروزه تعیین‌کننده موفقیت ایده شما هستند. بنابراین، اولین گام شما باید تحقیقات کافی و ایجاد یک برنامه فروش جامع باشد.

همانطور که ذکر کردیم، با تزریق پلاستیک می‌توانید انواع محصولات را تولید کنید؛ اما پاسخ به سوال “کدام محصول؟” از طریق برنامه فروش شما به دست می‌آید. یک روش منطقی برای انتخاب محصولات، مدل کالاها را در نظر گرفتن است؛ به عنوان مثال:

  • محصولات پلاستیکی منزل مانند سبد سبزی، آبکش، پارچ، جاروی پلاستیکی، جالباسی، کفشور، مگس‌کش، چهارپایه حمام، جاصابونی و …
  • راه‌اندازی تولید محصولات بسته‌بندی و حمل‌ونقل، مانند سبد میوه، سبد حمل مرغ، انواع پالت و …
  • تولید قطعات برای محصولات مختلف مانند عروسک، قطعات لوازم خانگی، قطعات خودرو، برخی لوازم برق‌کشی ساختمان و …

در هر یک از این گروه‌ها، شما مشتریان خاص خود را دارید که ارتباط برقرار کردن با آن‌ها نیاز به رویکرد خاصی دارد؛ به عنوان مثال، دسته اول را می‌توانید از طریق مراکز فروش پیدا کنید، دسته دوم را با تولیدکنندگان میوه و مرغ یا مراکز حمل‌ونقل کاغذ و کتاب و… ارتباط برقرار کنید و در مورد دسته سوم، باید با تولیدکنندگان این محصولات در ارتباط باشید و بررسی کنید که رقابت چگونه است.

پس از این مرحله، شما می‌توانید تصمیم درستی را درباره اینکه چه چیزی را تولید کنید، بگیرید.

لورم ایپسوم

4.5/5 - (2 امتیاز)

اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *