میکسر رنگ چیست و چه کاربردی دارد؟

میکسر رنگ چیست و چه کاربردی دارد؟

مواد و رنگ‌ های پلیمری که در صنعت پلاستیک استفاده می‌شوند باید با یکدیگر آمیخته و ترکیب شوند که برای این کار بهترین ابزار، آمیختگر رنگ است که دارای بدنه داخلی از جنس استیل ساخته شده است.

کاربرد و ویژگی میکسر رنگ چیست؟

در واقع می‌توان اظهار داشت که استفاده اصلی این ابزار، برای همگن سازی کامل رنگ و مواد پلاستیکی است که:

  • این کار را در زمان کوتاهی انجام می‌دهد.
  • کارایی بالایی دارد و کیفیت نهایی بسیار بالا و محترمی را به ارمغان می‌آورد.
  • مصرف انرژی آن نیز بسیار پایین است و در واقع در مصرف انرژی صرفه‌جویی قابل توجهی دارد.

 

میکسر رنگ چیست و چه کاربردی دارد؟

 

ویژگی و خصوصیاتی که در این آمیختگرهای رنگ اطلس ماشین وجود دارد، این است که اگر درب آمیختگر برداشته شود، چرخش آمیختگر متوقف می‌شود زیرا دارای حفاظت الکترونیکی است. بدین ترتیب، می‌توان اظهار کرد که از نظر ایمنی و امنیت نیز با سطح بالایی همراه است.

عملکرد گازگیر میکسر دار چگونه است؟

روش عملکرد دستگاه میکسر گازگیردار به این صورت است که وظیفه مخلوط کردن مواد و گیرندگی را به صورت همزمان انجام می‌دهد و همین فعالیت باعث می‌شود که گیرندگی به طور قابل توجهی با کیفیت بسیار بالا انجام شود.

مزایای گازگیر میکسر دار چیست؟

دارای یکسانی در بارگیری است.

محصول نهایی که تولید می‌شود، دارای کیفیت بسیار برجسته‌ای است.

در دستگاه‌های تزریق پلاستیک اطلس ماشین پلیمر، میکسر رنگ دارای چه انواعی است؟

میکسر رنگ نوع پت.

میکسر رنگ نوع MX.

میکسر رنگ MXT.

میکسر رنگ دو زینک

با استفاده از آمیختگر رنگ خودکار، مقدار رنگ ترکیبی با مواد اولیه به طور یکسان انجام خواهد شد با تنظیم دقیق این دستگاه جنس رنگ بطور دائم یکسان باقی خواهد ماند.

هرگز حجم زیادی از مواد و رنگ ترکیبی ایجاد نمی شود و این از هدر رفتن رنگ جلوگیری می کند. دستگاه آمیختگر رنگ قابلیت همزمان اضافه کردن چندین رنگ را دارا است.

این دستگاه با تغییر سرعت‌های مختلف، قابلیت اضافه کردن مستربچ از ۱۰۰ گرم تا ٤٠ کیلوگرم در ساعت را دارا می‌باشد.

پیشنهاد مطالعه: میکسر مواد پلاستیک چیست و چه کاربردی دارد؟

ویژگی های میکسر های صنعتی

میکسرها وسایلی هستند که قابلیت ترکیب کردن هر نوع مایع یا جامد را دارند. در واقع هدف از این ترکیب، دستیابی به یک ماده نهایی مورد نظر است.

به طور استاندارد، یک میکسر شامل یک مخزن یا محفظه اصلی است و با استفاده از یک تیغه یا بیلچه دوار، سعی در اختلاط یا ترکیب مواد درون مخزن دارد.

بسته به نوع فرآیند استفاده از میکسر، ممکن است از اجزای جداگانه ای در ساختار داخلی میکسر صنعتی برای مخلوط کردن مواد در همزن‌ها استفاده شود.

معمولاً بیلچه یا پاروی پهن، عضوی از یک همزن صنعتی است.

 

میکسر مواد پلاستیک

 میکسر مواد پلاستیک

 

تولیدکنندگان میکسرهای صنعتی عموماً محصولات خود را همراه با تیغه‌های مختلف به مصرف کننده صنعتی ارائه می‌دهند.

استفاده از تیغه‌های متنوع، به منظور انجام عملیات اختلاط یا ترکیب مواد براساس نیاز و مواد مورد استفاده انعطاف پذیری را فراهم می‌کند.

لازم به ذکر است که بسیاری از میکسرها دارای خصوصیت مقاومت و بهداشت هستند. به این معنا که از جنس فولاد ضد زنگ برای ساخت آنها استفاده می‌شود.

علاوه بر فولاد، در ساختار میکسرهای صنعتی نمونه‌هایی از آلومینیوم، تیتانیوم و چدن نیز وجود دارد.

در واقع استفاده از آلیاژهای مختلف در انواع صنایعی که از میکسرهای صنعتی استفاده می‌کنند، بستگی به نوع کاربری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چگونه گزینه مناسب برای خرید ِمیکسر رنگ صنعتی را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب گزینه مناسب برای خرید میکسر صنعتی، باید به عوامل زیر توجه کنید:

۱. نوع و ویژگی‌های ماده‌ای که قصد دارید با آن کار کنید. باید در نظر داشت که هماهنگ با نوع و ویژگی‌های همان ماده، نوع تیغه یا بیلچه دستگاه را نیز تغییر داد.

۲. حجم و سطح کاری که قصد دارید با آن کار کنید. باید در نظر داشت که هماهنگ با حجم و سطح کاری، قدرت و اندازه دستگاه را نیز تغییر داد.

۳. استانداردهای بهداشتی و فنی که باید رعایت شود. باید در نظر داشت که هماهنگ با استانداردهای بهداشتی و فنی، جنس و کیفیت مواد سازنده دستگاه را نیز تغییر داد.

۴. بودجه و هزینه‌ای که می‌توانید برای خرید میکسر صنعتی اختصاص دهید. باید در نظر داشت که هماهنگ با بودجه و هزینه، امکانات و قابلیت‌های دستگاه را نیز تغییر داد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

آموزش ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *